top of page

O mnie

Dzień dobry,
Witam Was na stronie SensiKid!

Nazywam się Alicja Pałac-Nożewska. Jestem psychologiem i terapeutą dziecięcym. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku psychologia kliniczna, zdrowia i psychoterapii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w 2007r.  Stale się uczę i poszerzam swoją wiedzę na temat rozwoju dziecka i metod radzenia sobie z trudnościami. Ukończyłam dziesiątki szkoleń, pracowałam w wielu miejscach, ale największą szkołę dało mi macierzyństwo.

Doświadczenie w zawodzie psychologa zdobyłam pracując w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej TOP, Centrum Mowy i Ruchu ELF oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 16 w Warszawie, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sulejówku, Piasecznie oraz Ozorkowie a także Przedszkolu Integracyjnym „Słyszę Serce” w Łodzi. Od 2014r. współpracuję z Wydawnictwem Forum Media Polska dzieląc się swoją wiedzą ze specjalistami i nauczycielami. W 2020r. rozpoczęłam współpracę z Akademią Pedagogiki Specjalnej wykładając dla studentów logopedii tematykę mutyzmu wybiórczego i zaburzeń emocjonalnych. 

Alicja Pałac-Nożewska

Czym się zajmuję?

Posiadam ponad piętnastoletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi niepełnosprawnościami i problemami emocjonalnymi. Od wielu lat pracuję z dziećmi i młodzieżą z mutyzmem wybiórczym oraz ich rodzinami. Wspieram rodziców, nauczycieli, specjalistów oraz koordynatorów dzieci z MW. Współpracowałam z różnymi specjalistami i autorytetami w dziedzinie mutyzmu wybiórczego m.in.: Maggie Johnson, Marią Bystrzanowską, Fundacją Mutyzm Wybiórczy Reaktywacja. Prowadziłam grupę warsztatowo-wsparciową dla rodziców, nauczycieli i specjalistów zajmujących się MW. Tworzę materiały, pomoce diagnostyczne i programy do pracy dla dzieci z MW a także innymi trudnościami. Byłam redaktorem merytorycznym wydania Forum Logopedy poświęconego w całości tematyce MW. Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym ze szczególnym uwzględnieniem metody małych kroków. Kilka lat prowadziłam warsztaty dla dzieci nieśmiałych, mających trudności w komunikacji i regulacją emocji. Doradzam rodzinom, w których pojawia się problem moczenia i zaparć nawykowych.  Ponad 10 lat zajmowałam się pacjentami jąkającymi się w ramach Wczesnego Wspomagania Płynności Mówienia, konsultacji, badań i terapii psychologicznej. Robię badania psychologiczne i prowadzę terapię dzieci wysoko wrażliwych, nieśmiałych i lękowych.

W swojej praktyce zawodowej miałam również okazję zajmować się dziećmi ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Przez wiele lat prowadziłam warsztaty z technik efektywnego uczenia się, doradzałam dzieciom i młodzieży w wyborze dalszego kierunku kształcenia. Wiele lat pracowałam również z dziećmi z zaburzeniami neurologicznymi, genetycznymi, opóźnieniami i zaburzeniami rozwojowymi.

mutyzm selektywny SensiKid

Moje publikacje

Terapia dzieci i młodzieży z mutyzmem wybiórczym. Z jakich metod skorzystać w praktyce?
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych Nr 27 -2022.

Efektywne metody pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym.

Zagadnienia społeczne 1 (17) -2022.

Podcasty

Jestem autorką programu oraz cyklu podcastów o mutyzmie wybiórczym na stronie pracownialogopedy.pl

Ukończyłam m.in. kursy i szkolenia

Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej

CBT w Warszawie

Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach TSR - kurs I stopnia​ IntegriTSR

Mutyzm wybiórczy – liczne szkolenia prowadzone przez Maggie Johnson, Ruth Perednik, Anna Biavanti-Smith, Poradnię „Poza schematami”,  Therapy Tools,  Annę Strzelecką, Fundację Mutyzm Wybiórczy Reaktywacja,  PTMW, Marię Bystrzanowską,  CTM, Poradnię „Mówię”. 

Kurs doskonalący Kid’s Skills - Dam Radę

Kurs Zaparcia nawykowe i moczenie - Karla Orban

Kurs Wysoko wrażliwe dzieci - Małgorzata Stańczyk

Samouszkodzenia – jak pracować z młodym człowiekiem i jego otoczeniem? - TheraphyTools

Kreatywne interwencje poznawczo-
behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży - TheraphyTools

Szkolenie Wysoka wrażliwość – Agnieszka Stein

i Małgorzata Stańczyk

Studia podyplomowe „Doradztwo zawodowe z aktywizacją

osób niepełnosprawnych” na Akademii Pedagogiki Specjalnej

Pedagogiczne studia kwalifikacyjne na Uniwersytecie

Marii Curie-Skłodowskiej

Mindfulness-trening uważności dla ucznia i nauczyciela

TUS dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera

Dziecko po starcie – Fundacja Nagle Sami

Self-regulation dla specjalistów – Jagoda Sikora

Jak wspierać dzieci w terapii poprzez zabawę, gdy doświadczają rozwodu i straty - zasoby, zabawy, narzędzia-Bliżej Terapii

Praca z ciałem i techniki terapii zabawą w obniżaniu napięcia i regulacji wysoko wrażliwych dzieci - Bliżej Terapii

Spektakularne dziewczyny-Konferencja o dziewczynach i kobietach w spektrum autyzmu - Fundacja Dziewczyny w Spektrum i Fundacja Artonomia

Interwencje poznawczo-behawioralne w pracy z dzieckiem/nastolatkiem z ADHD- Theraphy Tools

Problemowe zachowania seksualne w dzieciństwie - dr Marta Jurczyk - Theraphy Tools

Wprowadzenie do pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w nurcie poznawczym - Theraphy Tools

7 przykazań rodziny- prof. Bogdan de Barbaro

Jak pomóc nieśmiałemu dziecku w przedszkolu?

Niestraszny lęk i stres. Jak pomóc dzieciom i młodzieży radzić sobie z emocjami, lękiem i stresem?

Kurs I i II stopnia terapii EEG Biofeedback - Ośrodek

Kształcenia Medycznego

Zaburzenia w komunikowaniu się - aktualne trendy w diagnozie i terapii

Diagnoza dyskalkulii i dysleksji rozwojowej uczniów

w starszym wieku szkolnym

Problemy depresyjno-lękowe u dzieci i młodzieży

Zaburzenia i choroby psychiczne dzieci i młodzieży

Skuteczne metody pracy z dzieckiem z ADHD

Liczne szkolenia dające uprawnienia diagnostyczne do posługiwania się różnymi testami psychologicznymi: Skala Leiter-3, Skale IDS, Bateria 5/6, KOZE, WISC-V, Stanford-Binet 5, Test Drzewa, PEP-R, Testy stosowane w doradztwie zawodowym i inne

bottom of page